slajd5

Szukasz polecanego serwisu samochodowego w okolicach Pruszkowa?

Zaufaj specjalistom w klaksonie, całą wiedzę o autach mamy w 1 ręku.

DobryMechanik2

slajd-06

Usługa holowania

Dla naszych klientów holowanie na terenie Pruszkowa gratis!

DobryMechanik2

slajd4

Warsztat samochodowy
Pruszków

Elektryka samochodowa, alarmy samochodowe, elektronika samochodowa, serwis dpf/fap/egr, sterowniki silnika naprawa, wszystkie marki, auto diagnostyka komputerowa

DobryMechanik2

slajd1

Serwis gwarancyjny
i pogwarancyjny

Naprawiamy i serwisujemy zarówno samochody nowe jak i używane w pełnym zakresie

DobryMechanik2

slajd3

Naprawa i serwis klimatyzacji samochodowej

Napełnianie, diagnostyka, naprawa, czyszczenie i serwis klimatyzacji samochodowej, wszystkie marki

DobryMechanik2

slajd-wymiana-oleju

Wymiana oleju

Wymiana oleju w silniku samochodowym, skrzyni biegów manualnej oraz w układzie wspomagania, wszystkie marki

DobryMechanik2

slajd2

Profesjonalny i zaufany warsztat samochodowy Pruszków

Diagnostyka, naprawa, serwis, wszystkie marki diesel - benz

DobryMechanik2

Previous Next Play Pause

Kompleksowy zakres ofertKompleksowy zakres oferty

Przeprowadzamy kompleksową diagnostykę auta. Wykonujemy pełną gamę usług z zakresu mechaniki i elektryki samochodowej. Serwisujemy klimatyzację - wykonujemy naprawy, przeglądy i konserwacje.

Profesjonalny serwisProfesjonalny serwis

W ciągu wielu lat istnienia warsztatu wypracowaliśmy metody pracy, które gwarantują Klientom solidną i sprawną pomoc. Skorzystaj z usług doświadczonego mechanika z Pruszkowa. Dajemy Ci gwarancję pełnej satysfakcji z każdej wykonanej naprawy.

Sprawdzona kadraSzeroki zasięg

Nasza firma obsługuje klientów z okolicznych miast - Pruszków, Piastów, Brwinów, Otrębusy, Podkowa leśna, Milanówek, Komorów, Grodzisk Mazowiecki, Kanie Helenowskie, Ursus.

Choć automatyczne skrzynie biegów cieszą się coraz większym zaufaniem klientów i samochody wyposażone w tego typu układy zyskują na popularności, to jednak na polskim rynku motoryzacyjnym wciąż dominującą pozycję zajmują samochody z klasyczną przekładnią manualną. Oczywiście konstruktorzy wciąż udoskonalają skrzynie manualne i wprowadzane na rynek samochody mają coraz łatwiejsze w obsłudze sprzęgła i układy wysprzęglające, ale nadal są to układy awaryjne. Przedstawimy w tym miejscu typowe objawy uszkodzeń sprzęgła i układów sterowania w skrzyniach manualnych oraz ich najczęstsze przyczyny.

Dawniej uszkodzenia sprzęgła (stopień jego zużycia) oceniało się na dwa proste sposoby. Pierwszym z nich było wrzucenie 3 lub 4 biegu i próba ruszenia z miejsca. Jeśli auto nie ruszyło, znaczyło to, że tarcza zwyczajnie się już zużyła, sprzęgło się ślizga i potrzeba jest naprawa. Drugim sposobem oceny stopnia zużycia sprzęgła był test na drodze. Wystarczyło podczas jazdy wcisnąć mocniej gaz. Gdy silnik wchodził na wyższe obroty, a samochód praktycznie nie przyspieszał, było to jasnym sygnałem, że sprzęgło się ślizga i tarcza jest do wymiany. Poza tym, gdy po wciśnięciu sprzęgła na jałowym biegu auto wydawało dziwne piski, mogliśmy być pewni, że pada łożysko wciskowe lub łożysko na skrzyni biegów i również trzeba je wymienić.

Dziś, w dobie powszechnego stosowania dwumasowych kół zamachowych wymienione sztuczki już się nie sprawdzają. Poza tym nowoczesne auta są tak dobrze wyciszone, że piski i zgrzyty dochodzące z rozlatującego się łożyska są niemal niesłyszalne. Dlatego naprawami sprzęgieł i coraz bardziej skomplikowanych manualnych skrzyni biegów zajmują się dziś jedynie nieliczni, wyspecjalizowani w tym zakresie mechanicy samochodowi.

Głośna praca sprzęgła

To jeden z typowych objawów uszkodzenia łożyska wciskowego lub łożyska w skrzyni biegów. Gdy sprzęgło zaczyna hałasować i jest to dźwięk na tyle wyraźny, że możemy odróżnić go od typowego dźwięku pracy silnika, niemal na pewno doszło do uszkodzenia mechanizmu wysprzęglika – dziś w większości przypadków jest to wysprzęglik hydrauliczny zintegrowany z łożyskiem wciskowym, działający jako wysprzęglik centralny.

Najczęstszą przyczyną głośnej pracy sprzęgła na biegu jałowym jest zużycie łożyska lub brak wstępnego naprężenia łożyska na docisku. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łożyska wyciskowego wraz ze sprzęgłem, zwłaszcza jeśli współpracuje ono z wysprzęglikiem centralnym, który wymienimy dopiero po rozłączeniu od skrzyni biegów i silnika. Objawem uszkodzenia łożyska mogą być wytarte końcówki sprężyny talerzowej, ale to możemy zaobserwować dopiero wówczas, gdy zdemontujemy sprzęgło.

Przyczyną głośnej pracy sprzęgła mogą być również błędy montażowe mechanika, ale odnoszą się one jedynie do świeżo wymienianych sprzęgieł, które zwyczajnie nieprawidłowo zainstalowano w aucie. Doskonałym tego przykładem może być odwrotny montaż tarczy sprzęgłowej, dobór niewłaściwego rodzaju tarczy (gdy mechanik wymieni jedynie tarczę bez docisku) czy niewłaściwy montaż wysprzęglika.

Przyczyną głośnej pracy sprzęgła może być również jego uszkodzenie wynikające: ze zwiększenia mocy silnika, co często praktykowane jest w przypadku samochodów z silnikiem Diesel lub z nieprawidłowej pracy silnika. W tym przypadku uszkodzeniu zwykle ulega tłumik tarczy sprzęgłowej, dochodzi do zerwania trzpieni mocujących lub wielowypustu tarczy. Niekiedy może dojść również do zniszczenia koła dwumasowego, co objawia się charakterystycznym dzwonieniem na niskich obrotach lub szarpaniem przy niskich obrotach i przy ruszaniu z miejsca.

Innym problemem ze sprzęgłem może być ciężko chodzący pedał sprzęgła. W tym przypadku przyczyną jest najczęściej naturalne zużycie tulei prowadzącej łożysko wysprzęglające. Jego wymiana na szczęście nie jest kosztowna i dość łatwo ją wykonać.

Szarpanie sprzęgła

Gdy znasz auto, którym jeździsz, z łatwością zaobserwujesz moment, w którym sprzęgło zaczyna pracować w nieprawidłowy sposób. Gdy sprzęgło szarpie podczas ruszania lub zmiany biegów, zwykle jest to objawem jego awarii. Objawem uszkodzenia może być również nierównomierne szarpanie sprzęgła podczas przyspieszania. Przyczynami szarpania jest najczęściej awaria związana z problemem na linii tarcza-docisk. Do zjawiska szarpania może dojść, gdy na ich powierzchnie robocze dostanie się smar lub olej. Szarpanie pojawi się również wtedy, gdy tarcza sprzęgłowa będzie nierównomiernie przylegać do docisku, gdy dobierzemy niewłaściwą tarczę lub gdy dojdzie do zapowietrzenia układu wysprzęglania. Szarpanie sprzęgła podczas ruszania z miejsca może być również pochodną zużycia koła dwumasowego, poduszek silnika lub skrzyni biegów.

Ślizganie się sprzęgła

To jeden z typowych objawów zużycia tarczy sprzęgłowej. Przyczyną ślizgania się, tak jak przy szarpaniu sprzęgła, może być zalanie olejem lub smarem powierzchni roboczych, przez co tarcza nie jest w stanie przenosić momentu obrotowego. Przegrzanie docisku tarczy również może objawiać się ślizganiem sprzęgła, podobnie jak problemy z układem wysprzęglania czy kołem zamachowym, które może być już mocno zużyte.

Kłopoty z wysprzęglaniem

Gdy słyszysz charakterystyczne zgrzyty podczas wysprzęglania, jest to typowy objaw uszkodzenia sprzęgła. Gdy w ogóle nie masz możliwości wyłączenia sprzęgła, nie będziesz mieć możliwości ruszenia z miejsca po zatrzymaniu auta i w takiej sytuacji jedynym możliwym rozwiązaniem będzie wezwanie lawety. Przyczyną tego typu usterki najczęściej jest uszkodzenie jednego z elementów układu wysprzęglajacego, na przykład sprężyny talerzowej, łożyska wyciskowego czy tulei prowadzącej. W niektórych sytuacjach przyczyną problemów z wysprzęgleniem może być również niewłaściwie dobrana tarcza czy wysprzęglik o niewłaściwie dobranym skoku. Brak możliwości wysprzęglenia może wynikać również z zalania tarczy olejem, przez co skleja się ona z dociskiem. Częściowe wysprzęglanie może być także pochodną bicia na tarczy sprzęgłowej lub zniekształcenia docisku w wyniku jego nieprawidłowego montażu.

Jeśli masz problem ze sprzęgłem zgłoś się do naszego warsztatu samochodowego w Pruszkowie. Specjaliści z Klaksona zdiagnozują i naprawią każdą usterkę samochodu.

Klienci o Nas


rec aneta

Aneta

W warsztacie samochodowym Klakson naprawiam swoje auto i zawsze jestem zadowolona z jakości i ceny serwisu samochodu. Polecam!

rec piotr

Piotr

Wybrałem na podstawie opini w internecie Auto Serwis Klakson z Pruszkowa, zawsze rzetelnie i uczciwie diagnozują usterkę mojego auta, a potem naprawiają profesjonalnie mój samochód.

rec marta

Marta

Poszukiwałam polecanego mechanika samochodowego, który wymieni olej w silniku, wymieni rozrząd i przeprowadzi diagnostykę komputerową auta. Polecam auto serwis Klakson w Pruszkowie.

rec artur

Artur

Gdy miałem usterki mechaniczne mojego diesla, mechanik z Klaksona naprawił, gdy popsuła mi się elektronika i elektryka w samochodzie mają świetnego fachowca za dobrą cenę od napraw elektroniki i elektryki. Polecam.

ZakresOfertyWybrane elementy oferty

Nasz serwis oferuje m.in. poniższe usługi:

  • mechanika samochodowa ogólna
  • klimatyzacja samochodowa
  • elektryka samochodowa
  • pełna obsługa
  • diesel serwis
  • elektronika samochodowa
  • auto diagnostyka
  • alarmy samochodowe

Jeśli nie znalazłeś interesującej Cię usługi - ZADZWOŃ!

Zakres usług

  • Diagnostyka komputerowa
  • Mechanika samochodowa
  • Elektryka samochodowa
  • Elektronika samochodowa Pruszków
  • Serwis diesel Pruszków
  • Serwis klimatyzacji samochodowej
  • Serwis filtrów DPF i FAP
  • Wymiana oleju Pruszków
  • Naprawa samochodów Pruszków

Skontaktuj się z nami

Naprawa samochodów Pruszków:

Mercedes Benz
BMW logo
opel
Peugeot logo
toyota
audi
skoda
renault
honda
ford
alfa romeo
jaguar
suzuki
landrover
hyundai
mini morris
nissan
lexus
subaru
Chevrolet
 
608-335-790